Yrittäjän hyvinvointi tiistai

Yrittäjänä koen, että omasta hyvinvoinnista huolehtiminen on äärimmäisen tärkeää jo yritykseni toiminnan kannalta. Jos minä en voi hyvin, ei voi kukaan ympärillänikään,eikä myöskään yritykseni.

Jossain kohti valitettavasti on ollut niin, että työ on ollut arvojärjestyksessäni ensimmäisenä, ja oma hyvinvointi vasta jossain todella kaukana kärki kolmikosta. Tuolloin olin hyvin lähellä uupumusta. Ajattelin, että oireet, joita silloin ilmeni, olivat merkki jostakin vakavasta sairaudesta. Kyse oli kuitenkin elimistön tavasta kertoa minulle, että nyt mennään liian lujaa, ja on aika hidastaa. Onneksi, homma on tätä nykyään balanssissa, ja hyvinvointi ja sen edistäminen ovat arvoasteikossani ykkösenä. Olen oppinut kuuntelemaan kehoani ja toimimaan kehoni viestiä kunnioittaen.

Päätin loppu kesästä, että pidän aina tiistaisin hyvinvointipäivän. Nämä tiistait sisältävät toki hieman töitäkin, mutta todella vähän. Lähinnä tämän hyvinvointi tiistain tarkoituksena on kehittää itseäni sekä tehdä jotain hyvinvointini eteen.

Tiistai aamuni alkavat aikaisin. Herään viimeistään kuudelta. Keitän aamukahvit, istahdan, juon kahvin rauhassa, luen jotain mielenkiintoista, ja pyhitän päivän ensimmäisen tunnin täysin itselleni.

Sen jälkeen herätän muun perheen, teemme yhdessä aamutoimet, matkaamme yhdessä hoitoon ja toivotamme mukavaa päivää. Nyt kun poikamme on oppinut ajamaan ilman apupyöriä, olen ottanut tavaksi juosta hoitomatkat hänen polkiessa vierellä. Nautin tästä suunnattomasti. Keho herää pienen happihyppelyn avulla päivään ihan uudella tavalla.

Aamupäivästä lähden rauhassa töihin pyöräillen ( meillä ei ole autoa, sillä koen että pärjäämme ilman, sillä keskustaan on matkaa 1,5 km), teen muutamia työtehtäviä koneella, syön ravitsevan lounaan ja lähden joogaan. Joogasta on tullut minulle todella tärkeä. Täytyisi yrittää tehdä edes lyhyt jooga harjoitus päivittäin, mutta olen tyytyväinen myös siihen, että kerran viikossa pääsen ohjatulle tunnille. Jooga auttaa minua tyhjentämään ajatukseni täysin. Se on opettanut minulle, miten rauhoitan itseni ja miten olla oikeasti läsnä siinä kyseisessä hetkessä. Viime viikolla kävi niin, että joogan jälkeen en muistanut verkkopankki tunnuksiani, sen verta hyvin oli pää tyhjentynyt..Tästä kyllä saimem pankkivirkailijan kanssa päivän naurut, ja nauraminenhan tekee hyvää!

Joogan jälkeen menen takaisin toimistolle. Otan yleensä vastaan iltapäivällä kaksi asiakasta tiistaisin, ja työpäiväni loppuu viimeistään klo 16:30. Tämän jälkeen jos vain puolisoni työvuorot sen sallivat, menen zumbaan. Zumba on jotenkin vapauttavaa. Itse rakastan latinomusiikkia, sillä on suuri merkitys meidän perhemme arjessa. Harvoin kuitenkaan tulee tilaisuus päästä tanssimaan latinomusiikin tahtiin täällä lakeuksilla, joten ehkä siksi  koen zumban niin vapauttavana ja fiilistä nostattavana.

Eilen illalla, hyvinvointipäiväni jälkeen, koin ihan mieletöntä kiitollisuuden tunnetta. Olen sitä mieltä, että kiitollisuus luo onnellisuutta. Olen äärettömän kiitollinen ensinnäkin siitä, että uskaltanut yrittäjänä ottaa yhden päivän omalle hyvinvoinnilleni. Olen kiitollinen siitä, että minulla kaksi tervettä jalkaa ja kättä, joiden avulla voin liikkua. Olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että saan toteuttaa omaa intohimoani yrittäjänä, ja että minulla on yrittäjänä tietynlainen vapaus tehdä asioita omalla tavallani.

Oletko sinä koskaan ajatellut pitäväsi hyvinvointipäivää? Olit sitten yrittäjä tai ei? Millainen sinun hyvinvointipäiväsi olisi? Mitä siihen sisältyisi?

Haastan sinut kirjoittamaan ylös minkälainen olisi sinun hyvinvointipäiväsi. Kirjoita ylös moneltako sinä heräisit, millainen olisi aamusi, ja miten päiväsi etenisi siitä eteenpäin!

Kuvahaun tulos haulle kiitollisuus

Kommentit

Suositut tekstit