MIkä yrittäjyydessä on tärkeintä?

Tänään olen istunut aamupäivän kotona koneella. Yritän saada yliopisto opintoni hyvää vauhtia loppusuoralle, joten olen pyhittänyt aamuni tutkimusmenetelmille. Se on aihe mikä menee monelta osin yli ymmärrykseni, mutta tänään koin jonkinlaisen ahaa elämyksen tämän aiheen parissa, ja huomasin onnistuneeni annetuissa tehtävissä! Wuhuu!

Myös graduni aihe alkaa koko ajan hahmottua selkeämmäksi, mikä on aivan ihanaa! ja mikä parasta, voin valita aiheen oman ihtohimoni parista, eli hyvinvointiin liittyen!

Tässä olen myös samalla miettinyt tänään mikä yritäjyydessä on tärkeintä. Itselläni tulee pian viisi vuotta täyteen yrittäjänä. Toki olin yrittäjänä myös 2000 luvun alussa, mutta silloin koin olevani liian nuori yrittäjäksi. Tämä ajatus tuli päähäni tänään juuri siksi, että yrittäjyyden ansiosta minulla on aikaa viedä opintoni loppuun asti.

http://elomedia.elo.fi/artikkelit/mika-yrittajyydessa-on-tarkeinta

Tuon ylläolevan tekstin pienestä kyselytutkimuksesta löysin facebookista. Jos olet itse yrittäjä, käyhän lukemassa tuo ja mieti sen jälkeen, mikä juuri sinulle on yrittäjyydessä tärkeintä. Mitä menestys yrittäjänä sinulle merkitsee?

Itselleni yrittäjyydessä tärkeintä on se, että saan toteuttaa itseäni ja intohimoani, eli hyvinvointia. Itselläni on se tilanne, ettei se aina ole taloudellisesti kannattavaa, mutta pidän taloudellista voittoa tärkeämpänä työni mielekkyyttä ja sitä elinvoimaa mitä se minulle antaa.
Minulle on tärkeää myös se, että pystyn itse vaikuttamaan työni määrään. Välillä on aikoja,  jolloin työtä on todella paljon, silloin ne toki tehdään, mutta koko ajan enemmän haluan antaa aikaa perheelleni ja olla läsnä. Läsnäolo tarkoittaa minulle sitä, että olen jättänyt työt toimistolle, ja kun olen kotona, olen käytettävissä, en työpöydän ääressä.
Kuten kuka tahansa yrittäjä, minäkin unelmoin ja haaveilen kasvusta. Minulla on siihen suunnitelmani, mutta ne tarvitsevat vielä hieman lisää oppimista ja oivalmista, sekä yhteistyötä ja paljon työtä! Tällä hetkellä en pysty antamaan siihen itsestäni tarpeeksi, joten se odottaa vielä hetken,

Minulle menestys yrittäjänä ei tarkoita välttämättä isoa liikevaihtoa. Toki tuloksellakin on väliä, koska ruokaa on perhelle saatava, mutta pidän tärkeänä menestyksen kannalta sitä, että minulla on hyvät mahdollisuudet parempaan henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin, niin sanottuun subjektiiviseen hyvinvointiin, jolla on loppujen lopuksi suuri merkitys terveyteeni.


<a href="https://www.bloglovin.com/blog/19102351/?claim=9sxdqn3fsuk">Follow my blog with Bloglovin</a>


Kommentit

Suositut tekstit