Artikkeli joka teki minuun vaikutuksen

Eilen posti toi uuden Kauneus ja terveys treeni lehden. En itseasiassa edes muistanut että olen joskus tuon lehden tilannut. Viime aikoina olen tietoisesti pyrkinyt eroon lehtitilauksista säästääkseni rahaa. Aikani ei myöskään ole riittänyt lehtien lukemiseen, joten ne ovat yleensä päätyneet "lukemattomat lehdet" pinoon työpöydälleni.
Eilen kuitenkin oli hieman erilainen tilanne, sillä olin joutunut lähtemään töistä aikaisemmin sairaustapauksen vuoksi.

Kuvahaun tulos haulle kauneus ja terveys treeni

Uusimman treeni lehden kannessa poseeraa Hanna-Maria Seppälä. Täytyy sanoa, että Hanna-Maria näyttää kuvissa todella kauniilta!

Tässä numerossa oli paljon mielenkiintoisia artikkeleita, mutta itse pidin erityisetsi Arjen psykologiaa osion artikkelista " Ovatko unelmat omiani?".
On nimittäin täysin totta, että nykyään voi olla vaikea jopa erottaa sitä, osaammeko erottaa omat halumme ympäristön odotuksista ja trendeistä. Suurin osa ihmisistä haaveileen vaurastumista, taloudellisesta vapaudesta ja onnellisuudesta. Työtä tehdään, koska niin täytyy tehdä, mutta intohio omaa työtä kohtaan puuttuu monelta.

Minä olen ihminen joka rakastaa tavoitteiden asettamista. Useat tavoitteistani ovat täysin hulluja, eivätkä edes ainakaan lähivuosina saavutettavissa, mutta pidän niistä silti, sillä niiden avula toimintaani ohjaa jokin punainen lanka.
Myös minulla on haaveena, moneen muun suomalaisen tapaan, asua talvet espanjassa ja viettää Suomen kesät Etelä-Pohjanmaalla. Tämä on haave jonka toteutumisesta en voi tietää, mutta haluan ajatella, että kaikki on mahdollista.

Alkukesästä tein oman aarrekarttani pitkästä aikaa. Aarrekartan tekeminen auttaa hahmottamaan sitä, mihin suuntaan toivoisin elämäni kulkevan. Omasta mielestäni se myös luo motivaatiota.


Alkukesästä aarrekarttani teemat viittasivat voimakkaasti hyvään oloon ja rauhoittumiseen. Nyt kun muistelen kesää, nämä kaikki asiat itseasiassa toteutuivat. Pidin viikonloput vapaata, tein lyhyempiä työpäiviä, annoin aikaa perheelle ja huomasin olevani todella onnellinen. Aikaisemmin olen ajatellut, etten voisi tehdä lyhyempiä päiviä tai saati pitää viikonloppuja vapaana yrittäjänä, mutta tämän asian kokeileminen osoitti, että myös minulla on siihen mahdollisuus ja oikeus kuten muillakin.

Tuossa kauneus ja terveys lehden artikkelissa kirjoitetaan mielestäni osuvasti siitä, miten ruuhkavuosista huolimatta unelmointi kannatta silti, sillä se tekee tämän hetken ponnistelun merkitykselliseksi.

" Unelmat lisäävät elämänhalua ja elämänvoimaa"

Luettuani artikkelista lauseen " Unelmissa on traagista se, ettei välttämättä tajua elävänsä unelmaansa" ymmärsin yhden äärettömän tärkeän asian. Minähän elän unelmaani juuri tällä hetkellä!
Ensinnäkin teen työtä, mitä rakastan. Nautin töihin lähtemisestä päivittäin. Saan valita omat työaikani ja mikä tärkeintä olen itse itseni herra.
Elän elämässäni hyvin seesteistä aikaa loppujen lopuksi, vaikka kiire usein painaakin, ja omat harrastukset jäävät vähälle, mutta silti, minulla on lupa päättää miten aikani käytän.
Minulla on ihana perhe, ihanat ystävät, saan olla Äiti ihanalle 4- vuotiaalle hulivilille.

Edelleen minulla on paljon unelmia ja haaveita. Haluan saada kirjoitettua pari kirjaa hyvinvointii liittyen. Haluan päästä mieheni kotimaahan perheeni kanssa. haluan toteuttaa yhden lapseni suurista unelmista, matkan New Yorkiin ( kyllä, lapseni haluaa nähdä ameriikan). Haluan myös edelleen lisätä elinvoimaani ja edistää omaa hyvinvointiani.

Unelmia siis todellakin kannattaa tavoitella, mutta maalaisjärki on hyvä pitää mukana!

Kommentit

Suositut tekstit