Ihana aamu ja yrittäjän vapaus

Yksi asia, mistä erityisesti nautin yrittäjyydessä, on vapaus. Nyt kun suurin osa meidän perheestä viettää vapaapäiviä tai on oikealla kesälomalla, päätin itsekin viettää vapaapäivän. tai siis tavallaan vapaapäivän.
Itselläni on tapana herätä hyvin aikaisin. Nautin siitä, että saan paljon aikaiseksi ennenkuin muut heräävät.



Tänä aamuna heräsin kuuden aikaan ihanaan auringon paisteeseen, täynnä energiaa. Ensi töikseni keitin aamukahvit, avasin koneen ja ryhdyin kirjoittamaan yritykseni blogiin ravintovalmennuksesta. Olen ihminen, jota aina välillä vaivaa todella huono itsetunto. Se ei ole yrittäjälle paras ominaisuus, mutta yritän opetella siitä pois. Nimittäin huono itsetunto on suurin este onnistumiselleni. Se on rajoite joka on vain omassa päässäni. Viime aikoina olen kuitenkin onneksi pystynyt tekemään paljon suuria asioita, jotka vaativat hyvää itsetuntoa. Tämä on tuottanut hedelmää, ja antanut minulle paljon motivaatiota ja energiaa puskea eteenpäin kovalla traivilla.

Minä olen siis ihminen joka rakastaa aamuja. Nautin suunnattomasti siitä, että saan hetken olla heti aamulla itsekseni. Yleensä aloitan heti aamulla työnteon, jos minulla on kone kotona. Jossain kohti jouduin rajoittamaan kotona työskentelyä,sillä tein aina töitä, ja se taas ei ole hyväksi, sillä se vie yhteistä aikaa perheeltä. Nyt kuitenkin kun alkaa viikonloppu, työkone seuraa mukanani, ja voi että kuinka nautinkaan tästä tunteesta kun istun keittiön pöydän ääressä kirjoittamassa. Tämän päivän työt on tehty, kello on vasta pian puoli yhdeksän. Muut nukkuvat edelleen.

Kun vaihdoin yritykseni toimipaikkaa, tein itselleni sen lupauksen, että siirrän uuteen toimitilaan kaikki työhön liittyvät asiat. Tämä on ollut oikeasti todella hyvä päätös. En edes muista, koska olisin viettänyt viikonloppua siten, kuten normaalit ihmiset sitä viettävät, siis vapaalla! olen ollut viikonloput pääsääntöisesti vapaalla nyt kesä ja heinäkuun, ja täytyy sanoa, että se tuntuu siltä kuin olisin viettänyt kunnon kesäloman.

Kohta luultavasti myös muut heräävät. Kerrankin kaikki istuvat ruokapöytään aamupalalle samaan aikaan. Se tuntuu myös jotenkin äärimmäisen ihanalta tällä hetkellä. Minulla on sellainen tunne, että tästä tulee hyvä päivä. Odotan myös innolla sitä, että pääsen tänään hakemaan muunmuassa kananmunia REKOsta, pääsen treenaamaan ilman aikataulua ja saan viettää aikaa jälkikasvun kanssa!

Onnen tunteet koostuvat pienistä asioista, eikö totta?






Kommentit

Suositut tekstit